Tot nu toe in Birmingham ;p - Reisverslag uit Edgbaston, Verenigd Koninkrijk van CarinRondhuis - WaarBenJij.nu Tot nu toe in Birmingham ;p - Reisverslag uit Edgbaston, Verenigd Koninkrijk van CarinRondhuis - WaarBenJij.nu

Tot nu toe in Birmingham ;p

Blijf op de hoogte en volg

13 Maart 2014 | Verenigd Koninkrijk, Edgbaston

Alweer een tijdje in Birmingham en een lang meeslepend verhaal over scholen die hun werk niet goed doen.

De eerste dinsdag ging ik voor het eerst stage lopen. De naam van het bedrijf is BritAsia en ze zitten in het centrum dus dat was heel makkelijk om te komen (20 min. met de bus). De vrijheid om overal heen te gaan wanneer je wil is heerlijk, de bushalte is om de hoek. Het bedrijf is te vergelijken met een soort Aziatische MTV. Ik mocht de hele ochtend filmpjes in stukjes knippen (wat zelfs me moeder nog kan doen) en het waren niet bepaald gezellige mensen. Ik ben met mijn baas om de tafel gaan zitten en heb aangegeven wat ik wilde doen en toen zei hij dat ze dat niet doen. Dus heeft hij me geadviseerd om wat anders te zoeken.
Aangezien ik geen zin had om video's te blijven knippen, omdat ik daar absoluut niets van leerde, ben ik daar dezelfde dag nog mee gestopt. Wat niet in goede aarde viel bij de mensen van het Bournville College.

Nou was het zo dat ze er maandag achter kwamen dat ze een hele andere opvatting hadden gekregen wat wij leuk vonden. Dus wij zijn allebei naar stages gestuurd die we niet wilden. Toen hebben ze tegen ons gezegd om tijdelijk bij de stageplek stage te lopen die zij gevonden hadden en tegelijkertijd zouden zij naar nieuwe stageplekken zoeken.

Ik heb de rest van de week zelf ook naar stages gezocht. Joost had 4 stage adressen voor mij gevonden die absoluut bij mij pasten. Een daarvan was helaas te ver weg, buiten Birmingham. Die andere waren 2 stop-motion studios en een bedrijf waar ze props voor films maken. Echt geweldig :D.

Bournville College heeft toen een van de stop-motion studios benaderd. De dag erna heb ik aan David, de man waar ik bij in huis woon, gevraagd of hij me wilde helpen. Hij heeft toen gebeld naar die stop-motion studio en de situatie uitgelegd. Ze hebben me toen uitgenodigd voor een gesprek en ik kan waarschijnlijk volgende week of die week erop beginnen. Ik heb eerst een proefperiode van twee weken zodat zij kunnen kijken of ik ben wat zij zoeken. En als dat zo is kan ik daar blijven voor de komende vijf maanden. Ze heten Yamination Studios en zitten in de Custard Factory in Birmingham en ik kan daar waarschijnlijk 2 dagen per week terecht en de man onder wie ik kom te werken bood aan me te helpen in het weekend om mijn technieken te verbeteren en te leren over verschillende materialen om mee te werken. Hij heeft me een tour gegeven in zijn studio en ik mag aan de slag in het modelling team om props te maken. Dus alle dingetjes en poppetjes etc. die je nodig hebt om een filmpje te maken. Ook heeft hij me adressen gegeven van stop-motion studios in andere steden voor mijn tweede stage. Hij heeft zelf bij Aardman Studios gewerkt (daar maken ze Wallace

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edgbaston

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

bijna naar huis

13 Maart 2014

Alweer 5 weken later :)

13 Maart 2014

Tot nu toe in Birmingham ;p

07 Februari 2014

Eerste weekend Birmingham

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 1783

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: